Thursday, May 22, 2008

Saye marah...

Hampir aje tergelincir kat DH td coz selipar jepon dah xde bunge..Alhamdulillah grip jg tiang yg ade kat situ ..Thank GOd.
Mungkin petang td agak mamai sampai tertukar beg ngan insan terpilih kat DH..sabar je .elok2 nak jemaah..buke beg ade buku chemistry(bingung jap...sejak bile aku amik subjek nih..) Kene laa juga patah blk ke DH..tukar beg...hampeh betul diri ini..
Next..dpt tugasan tambahan...
hrm nih memang nak kondem habis habisan kat syarikat penerbitan buku..
Dpat sms utk mengedit cover coz dat publisher x leh buat atas sebab xde raw data..disebabkan data yg dikasi nih dlm bentuk Jpeg..xdapat laa si publisher nih td buat...disuruhlaa budak2 kolej utk mengedit sendiri..kes nye:
1) readjust cover utk buku itu..size-tambah 1 inch around dgn pattern yg same..coz binder nak fold utk masuk hard cover..
Bunyik cam susah...Padehal mungkin boleh settle dengan care photoshop..tambah canvas size- copy je layer yg ade ..x pon clone stampkan pattern yang ade - buat kat new layer..adjust size -paste-flatten image..settle..i bet adek2 skolah menengah pon tau..

Kekadang aku pelik ngan publisher nih..kate publisher..sah2 laa kene ade designer..x pon org yang handal graphic..xkan laa mende kecik (cinonet) macam nih pon x bley nak settle sendiri...ape gune ade designer kalo pelanggan gak yang kene edit smuenye.Tolong laa..aku pon penah gak g kedai printing..ade je designer..pc power, software power..xkan laa bende sizing2 page pon customer yg kene buat..CONSUMER SURPLUS ku dah kurang bile dpt brite cmnih..

And 1 more thing aku x puas hati.. Cakap awal2..ni x ..dah 3 minggu br nak bgtau..siot je..dah laa semue raw data dah aku delete...(mengemaskini komputer).iissh

Seyes mmg aku bengang ngan publisher macam nih.If mmg tugas die stakat memprint aje, x kanla xde contact ngan pembuat filem or designer company..hOPE publisher kali nih xkan bertindak bodoh macam publisher kat skolah menengah aku dl(print hampir seribu dgn seribu satu kesalahan)..Tlg lah kasik dummy copy sebelum memprint secare pukal..
Mmg la nobody is perfect in this world...try the best for the task given..bukan nye buat cincai...Duit masuk ape.. buat laa sebaik mungkin...

Setel dah keje aku mengedit , pasnih kalo ade lg...mmg sah publisher tersebut ****.x nk ckp.

0 comments: