Wednesday, April 22, 2009

Perluke nak menyambut beria2???

hrm...semalam baca akhbar.. adalah this caption yang agak menarik gak.. PM kate, jangan banyak sangat upacara dalam sesuatu majlis.Hehehe, punyelah lame bende2 macam ni jadi baru nak sedar ye..

Selame teh jadi antara student yang berjawatan dekat sekolah dulu2, memang banyak juga majlis yang perlu dikendalikan. Baik bersama guru atau dengan kawan2.
Memang banyak laa bende kene buat.Hias dewan , buat montaj, sediakan makanan, persembahan dan lain2. Penat juga laa cikgu dan pelajar...

Teh dalam hati memang sangat2la mempersoalkan,.kenapa perlu sangat buat benda2 begini sedangkan VIP tu hanyalah ahli politik, bukannya membantu sangat pun. Setakat datang(kene tunggu lama pula tu), bagi ucapan, rasmikan majlis, lepas tu makan....
Whats the point here?? Tapi sebab mase tu kecil lagi.. ikut je laa, protokol...

Ahli politik , tugasnya menjadi orang perantaraan antara rakyat dan kerajaan, turun padang tengok keadaan, tapi aneh, kenape perlu disambut beria2 macam orang yang sangat hebat(hebatkah ???)Pandaangan peribadi Teh, sangatlah tidak berbaloi dan menghabiskan duit je..tenaga pun terbazir semate2 untuk majlis begini (yg disertai ahli politik)
Cikgu2 laa yang agak tertekan bile diberitahu, ahli politik atau menteri nak turun tengok sekolah..Apalah salahnye ahli politik atau menteri yang turun padang tu turun je,laksanakan tugas anda dengan baik tanpa perlu protokol yang menyusahkan ini.x payah nak bagitau suruh persiapkan sesuatu utk menyambut kedatangan beliau.
SANGAT MENYUSAHKAN!!!

Ada certain majlis pula. Perlu sediakan sekumpulan org untuk memenuhkan tempat, Macam paksaan..Aneh betul.Orang yang pergi , antara real dan tak rela je...
Hopefully , adelaa orang yang ambil tindakan untuk ubah budaya menyambut beria2 nih...dan disiplin ahli politik perlu ditingkatkan..

5 comments:

a'ishah said...

sokong!!!

陳帥 said...

健康食品 慈善基金會 公益團體 愛心捐款 捐款 美白 皺紋 減肥 禿頭 醫學美容 電波拉皮 雷射溶脂 肉毒桿菌 玻尿酸 痘疤 婦產科診所 室內設計 埋線 內分泌失調 黃體不足 針灸減肥 坐月子中心 婦產科 月子中心 全身健康檢查玫瑰花束 盆栽 網路花店 花店 鍛造 樓梯扶手 欄杆 鐵門 採光罩 清水溝 通水管 通馬桶

陳帥 said...

喜餅禮盒 < 塑膠射出 塑膠射出廠 模具設計 Precision Mold加盟創業 冷凍宅配 宅配美食 Light guide panels Plastic Products Mold design 沖孔網
飛梭雷射 柔膚雷射 獸醫師 創業鞋之澡堂 洗鞋子 洗包包加盟彌月禮盒 彌月禮 玻尿酸 皮膚科 皮膚科診所 肉毒桿菌 肉毒桿菌瘦臉 脈衝光 除斑 Flex PCB PCB Electronic PCB

陳帥 said...

房屋貸款 剖腹生產 姓名配對 星座 星座運勢 算命 素食料理 素食水餃 開運印章 風水 外遇 徵信 壁癌 屋頂防水 屋頂隔熱 抓漏 油漆 徵信社 外遇 徵信 徵信社 外遇 徵信 徵信社 外遇 徵信 徵信社 外遇 徵信 徵信社 外遇 徵信 徵信社 清潔公司浴室 漏水 舊屋翻新 裝潢 防水工程 壁癌 健康飲食 台北素食餐廳 吃素 團購美食 水餃 素食素食食譜

陳帥 said...

熱水器 省電熱水器 衛浴設備 節能減碳 電熱水器 中古車 義賣 義賣活動 二手車 環保袋 環保袋 環保袋 十分瀑布 台北旅遊網 月子餐 飛梭雷射 太陽能熱水器 太陽能 三久太陽能 三久 身體檢查 健康檢查 台北民宿 平溪 景觀餐廳 薰衣草花園 花園餐廳 螢火蟲 渡假村 鐵道之旅 團體服 滷味 滷味加盟 滷味批發 滷味食材 滷味宅配 滷雞翅 滷雞腳 健康滷味 魯味 加盟創業 慈善慈善機構 公益彩券